Poiesz jeugdsponsoractie

IJsvereniging “Voorwaarts” Bovensmilde

en de

Poiesz Jeugdsponsor actie

Ieder seizoen weer is het bestuur, met vele vrijwilligers van ijsvereniging “Voorwaarts” druk in de weer, om vooral de jeugd te laten genieten van de nodige ijs- en schaatspret. Nergens ter wereld wordt zoveel geschaatst op natuurijs als hier in Nederland. Het schaatsen op natuurijs is geplaatst op de Nationale Inventaris Immaterieel Cultureel Erfgoed, wat betekent dat het onderdeel is van de Nederlandse geschiedenis. Het schaatsen zit de Nederlander in het bloed. Om dit erfgoed te bewaken is de ijsvereniging er alles aan gelegen om op ijsdagen de jeugd en alle andere schaatsers op een veilige manier vermaak te bieden. Hoewel het weer ons vaak niet meezit houden we de ijsbaan en alles wat erbij hoort zo goed mogelijk op orde. Zo gauw er maar ijs stellen we de baan open.

Wat doet de ijsbaan voor de jeugd?

Al enkele jaren doet de ijsvereniging mee aan de jeugdsponsoractie van Poiesz Supermarkten. De inkomsten uit deze actie worden gebruikt voor de jeugdactiviteiten. Als er voldoende ijs ligt, worden diverse activiteiten voor de jeugd gehouden, o.a. een schaatsclinic en een alternatieve Elfstedentocht. Jeugd tot 16 jaar hoeft geen inschrijfgeld te betalen voor deelname aan de trimloop. De ijsvereniging verzorgt een skeeler-clinic in samenwerking met de basisscholen.

Hoe kunt u hier bij de ijsvereniging steunen?

Om al deze activiteiten ook in de toekomst te verzorgen, hopen wij op uw steun door tijdens de duur van de actie uw muntjes aan de ijsvereniging te doneren.      PoieszMunten

Poiesz2018-2