Poiesz jeugdsponsoractie

IJsvereniging “Voorwaarts” Bovensmilde

en de

Poiesz Jeugdsponsor actie

Afgelopen dagen is het bestuur, met vele vrijwilligers, van ijsvereniging “Voorwaarts” druk in de weer geweest, om vooral de jeugd te laten genieten van de nodige ijs- en schaatspret. Nergens ter wereld wordt zoveel geschaatst op natuurijs als hier in Nederland. Het schaatsen op natuurijs is geplaatst op de Nationale Inventaris Immaterieel Cultureel Erfgoed, wat betekent dat het onderdeel is van de Nederlandse geschiedenis. Het schaatsen zit de Nederlander in het bloed. Om dit erfgoed te bewaken is de ijsvereniging er alles aangelegen op ijsdagen de jeugd en alle andere schaatsers op een veilige manier vermaak te bieden.

Wat doet de ijsbaan voor de jeugd?

Al enkele jaren doet de ijsvereniging mee aan de jeugdsponsoractie van Poiesz Supermarkten. De inkomsten uit deze actie worden gebruikt voor de jeugdactiviteiten. Als er voldoende ijs ligt, worden diverse activiteiten voor de jeugd gehouden, o.a. een schaatsclinic en alternatieve Elfstedentocht. Jeugd tot 16 jaar hoeft geen inschrijfgeld te betalen voor deelname aan de trimloop en de ijsvereniging verzorgt een skeeler-clinic bij de beweegdag. Absolute klapper was afgelopen jaar de kunststof ijsbaan en schaatslessen voor de basisschooljeugd. Voor de foto’s, klik hier.

Hoe kunt u hier bij de ijsvereniging steunen?

Om al deze activiteiten ook in de toekomst te verzorgen, hopen wij op uw steun door tijdens de duur van de actie uw muntjes aan de ijsvereniging te doneren. Van 11 t/m 16 februari is de actieweek van de ijsvereniging. In deze week leveren de slagroomsoesjes 15 extra spaarmunten op. Om de ijsvereniging te steunen kunt u de  soesjes bij ons bestellen. Dit kan via mail, telefonisch of met onderstaande bestelbon. Deze overheerlijk slagroomsoesjes kosten €2,– per pak van vijftien stuks en worden op maandag 11 of dinsdag 12 februari bij u thuis bezorgt.      PoieszMunten

Hoe te bestellen?

Per mail: voorzitter@ijsverenigingvoorwaarts.nl

Telefonisch: A. F. Braxhoofden 06 23567027