Over Voorwaarts

IJsvereniging “Voorwaarts” is opgericht op 10 Januari 1941 en is de trotse eigenaar van een ruim twee hectare grote ijsbaan en een kantine van ruim 160 vierkante meter. De doelstelling van deze vereniging is; het beheren van een ijsbaan en het bevorderen van de schaatssport in het algemeen. Wij organiseren o.a., als het weer het toelaat, wedstrijden voor jeugd en volwassenen op de ijsbaan, twee toertochten en een wedstrijd op de Drentse Hoofdvaart, waarbij Evert van Benthum tot èèn van de winnaars behoorde. Ook in de zomer zijn wij actief. In Juli of Augustus organiseren wij de Halve Marathon en trimloop van Bovensmilde. Hieraan doen jaarlijks ongeveer driehonderd deelnemers uit de regio aan mee.

trimloop 2017 -2IMG-20161205-WA0000trimploop 2017