Poiesz2018-2

IJsvereniging “Voorwaarts” Bovensmilde

en de

Poiesz Jeugdsponsor actie

Een goede schaats- of inline-skate ervaring voor kinderen, dat is wat ijsvereniging “Voorwaarts” nastreeft. Leren schaatsen hoort er echt bij voor elk kind in Bovensmilde. Nergens ter wereld wordt zoveel geschaatst op natuurijs als hier in Nederland. Het schaatsen op natuurijs is geplaatst op de Nationale Inventaris Immaterieel Cultureel Erfgoed, wat betekent dat het onderdeel is van de Nederlandse geschiedenis. Het schaatsen zit de Nederlander in het bloed. Om dit erfgoed te bewaken is de ijsvereniging er alles aangelegen op ijsdagen de jeugd en alle andere schaatsers op een veilige manier vermaak te bieden.

Wat doet de ijsvereniging voor de jeugd?

Al enkele jaren doet de ijsvereniging mee aan de jeugdsponsoractie van Poiesz Supermarkten. De inkomsten uit deze actie worden gebruikt voor de jeugdactiviteiten, waar de ijsvereniging aan meewerkt. Zo hoeft de jeugd tot 16 jaar geen inschrijfgeld te betalen voor de trimloop, wordt een bijdrage geleverd aan de kinderwampex en de braderie en wordt een in-line skate clinic gegeven. En als er voldoende ijs ligt, worden diverse activiteiten voor de jeugd gehouden, o.a. een schaatsclinic en een alternatieve Elfstedentocht.

Voor het seizoen 2018-2019 is het doel om een tijdelijke kunststofijsbaan te huren. Hiervoor zijn ook de scholen benaderd en zij hebben hierop zeer positief gereageerd. De bedoeling is om de leerlingen d.m.v. van een lespakket, aangeboden door de KNSB, bekend te maken met het schaatsen en dit daarna in de praktijk te brengen op het “ijs”.

Hoe kunt u de ijsvereniging steunen?

De actie loopt van 12 februari tot en met 8 april 2018.  Van 12 t/m 17 februari is de speciale actieweek van de ijsvereniging. In deze week leveren de oranjekoeken 15 extra spaarmunten op. Om de ijsvereniging te steunen kunt u de muntjes, die ontvangt, in de koker van de ijsvereniging laten vallen. Met de opbrengst helpt u ons om ons doel te behalen: een tijdelijke kunststofijsbaan waarop de leerlingen van de basisscholen kunnen leren schaatsen!

munt

kunststofijsbaan