IJsvereniging “Voorwaarts” Bovensmilde

en de

Poiesz Jeugdsponsor actie

Afgelopen dagen is het bestuur, met vele vrijwilligers, van ijsvereniging “Voorwaarts” druk in de weer geweest, om vooral de jeugd te laten genieten van de nodige ijs- en schaatspret. Nergens ter wereld wordt zoveel geschaatst op natuurijs als hier in Nederland. Het schaatsen op natuurijs is geplaatst op de Nationale Inventaris Immaterieel Cultureel Erfgoed, wat betekent dat het onderdeel is van de Nederlandse geschiedenis. Het schaatsen zit de Nederlander in het bloed. Om dit erfgoed te bewaken is de ijsvereniging er alles aangelegen op ijsdagen de jeugd en alle andere schaatsers op een veilige manier vermaak te bieden.

Wat doet de ijsbaan voor de jeugd?

Al enkele jaren doet de ijsvereniging mee aan de jeugdsponsoractie van Poiesz Supermarkten. De inkomsten uit deze actie worden gebruikt voor de jeugdactiviteiten, waar de ijsvereniging aan meewerkt. Zo hoeft de jeugd tot 16 jaar geen inschrijfgeld te betalen voor de trimloop, wordt een bijdrage geleverd aan de kinderwampex en de braderie. En als er voldoende ijs ligt, worden diverse activiteiten voor de jeugd gehouden, o.a. een schaatsclinic en alternatieve Elfstedentocht.

Hoe kunt u hier bij de ijsvereniging steunen?

Van 6 t/m 11 februari is de actieweek van de ijsvereniging. In deze week leveren de ovenverse gevulde roomboter koeken 15 extra spaarmunten op. Om de ijsvereniging te steunen kunt u de muntjes, die ontvangt, in de koker van de ijsvereniging laten vallen. Met de uiteindelijke uitkomst kan de ijsvereniging weer zijn steentje bijdragen aan zowel de eigen als ook aan de jeugdactiviteiten van andere verenigingen in Bovensmilde

munt

Info Poiesz Jeugd Sponsor Actie