Trimloop

IJsvereniging “Voorwaarts” uit Bovensmilde organiseert al vele jaren samen met SV Friesland een trim- en wedstrijdloop over de afstanden 4 mijl, 10 km en 21,1 km. Voor de jeugd zijn er wedstrijdlopen over 500, 1000 en 1500 meter en over 4 mijl. Op zaterdag 10 juli 2021 wordt deze loop voor de 34e maal gehouden. Start van de loop is bij de kantine van de ijsvereniging aan de Molenwijk 20 in Bovensmilde.

Inschrijving:

Er gelden nog een aantal Covid-maatregelen. De belangrijkste zijn: 1,5 meter afstand houden en een gezondheidscheck voor de deelnemers.

Om drukte bij de inschrijving te voorkomen graag online inschrijven! Dit vragen wij u met klem. Gebruik daarvoor deze link. Online inschrijven is dan mogelijk tot 24 uur voor de wedstrijd.

Bij het afhalen van het startnummer moet een recent ingevulde gezondheidscheck getoond worden. Dit is een voorwaarde om mee te kunnen doen.  Wij vragen u met klem dit ook online te doen, na de online inschrijving. Voor meer informatie: klik op deze link.

Iedereen kan online inschrijven. Maar na-inschrijving is nog mogelijk op de wedstrijddag vanaf 12.00 uur in de kantine, Molenwijk 20 9421 VA Bovensmilde. Ook dan ook moet  een formulier voor een gezondheidscheck worden ingevuld. Na-inschrijving is vooral bedoeld om de jongste jeugd laagdrempelig toegang te bieden.

Inschrijfgeld:

Bij online inschrijven: Inschrijfgeld voor volwassenen bedraagt €6,- , voor deelnemers die een herinnering aan de wedstrijddag willen bedraagt de inschrijving €8,-.

Bij na-inschrijven in de kantine: Inschrijfgeld voor volwassenen bedraagt €7,- , voor deelnemers die een herinnering aan de wedstrijddag willen bedraagt de inschrijving €9,-.

Voor jeugd tot 16 jaar is de inschrijving gratis. Dit is mede mogelijk door deelname van de ijsvereniging aan de “Jeugdsponsoractie” van de Poiesz Supermarkten.

Aanvang wedstrijd:

Begonnen wordt met de lopen voor de jongste jeugd. Na hun wedstrijden vindt hun de prijsuitreiking plaats. Ieder jaar weer zijn er mooie bekers! Daarna gaan we verder met de lopen volgens onderstaand schema.

13.00 uur 500 meter Meisjes en jongens t/m 6 jaar
13.05 uur 1000 meter Meisjes en jongens 7 t/m 9 jaar
13.10 uur 1500 meter Jeugd 10 t/m 12 jaar
14.00 uur 4 mijl Jeugd 12-13 jaar wedstrijdloop
14.00 uur 4 mijl Jeugd 14-15 jaar wedstrijdloop
14.00 uur 4 mijl Dames & Heren
14.05 uur 21.1 km Dames & Heren
14.10 uur 10 km Dames & Heren

Prijsuitreiking:

De prijsuitreiking vindt plaats zodra er van elke categorie een klassement is opgemaakt. Per categorie ontvangen de eerste drie een beker (jeugd) of bloemen. De jeugd die de 4 mijl loopt doet niet mee voor het overall klassement.

Prijzenschema:

Vele jaren hadden wij mooie geldprijzen voor de winnaars bij de dames en heren, en daarnaast voor de verbetering van het parcours record. De prijzenpot werd gevuld met de bijdrage van sponsoren. De maatregelen tegen corona maken het niet mogelijk tijdig de  sponsoring te organiseren. Daarom wordt dit jaar gestreden om bloemen en natuurlijk om de eer. Alleen de prijzenpot voor het parcoursrecord is nog gevuld.

Parcoursrecord:

De huidige tijden zijn:

21.1 km Heren           1.08.37            Olfert Molenhuis, Assen (2014)                     prijs: €100,-

21.1 km Dames         1.19.41            Mariska Kramer, Drachten (2013)                 prijs: €100,-

4 Mijl Heren               19.40               Tom Hendriks, Assen (2019)                         prijs: €50,-

4 Mijl Dames              22.23              Jessica Oosterloo, Appelscha (2016)            prijs: €50,-

H. Hoven 06-40601916

trimloopbovensmilde@hotmail.com